Perşembe, Şubat 15, 2007

keşke

keşke hayatta aşağıdaki gibi net keskin dost düşman ayrımları olabilse. keşke. efendim benim sıklıkla anlama çabası içerisinde yeri geldikçe konu ettiğim pek değerli spinoza'ya, ya da bugüne kadar kendimi ifade ettiğim bir çok platforma hakaret ettiğimin farkındayım bu serzenişle. ama yoruldum basitleşmiş bir hayat istiyorum iyinin ve kötünün tanımlı olmasını istiyorum. yasa isityorum, uyulduğunda hiç bir yanlış etki yaratmayacak, hiç kimsenin sorgulamadığı, sorgulamanın kendisine gerek duyulmayacak bir yasa. bu kargaşanın içinde yaşamaktan pek yoruldum.

en iyisi orta dünyada yaşamayı istemek galiba. kötüler çirkin ve belirgin, iyiler güzel vs...

al işte bu da oldu şimdi de faşizan olduk...

3 yorum:

AluminyumFolyo dedi ki...

ah be misteryacım,
"İyiler tam iyi olsun, kötüler tam kötü. Okuduklarımda, seyrettiklerimde... Hayatta da... Zorlamasınlar beni!.. " demişim ben de bi ara. Ne bu? Kolaycı mıyız? Tek sıkıntımız yin&yang mi nedir yani? Sanki kimin iyi kimin kötü olduğu belli olsa mutlu olcaz...

Laia dedi ki...

kesinlikle kolaycıyız canım. ama sıradan kolaycılıktan farkı yorgunluktan kaynaklanıyor olması sanırım :)
e aslında net olunca her şey hayat biraz daha kolay olmaz mı?
ne bileyim işte... insanın kendisiyle yüzleşmesini de kapsadığından olsa gerek netlik istenilir bir şey gibi görünüyor.
ya ben çene yapcağıma ödev yazsam ya :)
bir de sana verdiğim sözü unutmadım aluminyumcuğum, artık bu hafta içi bir gün ayarlayacağım.

aslında.. dedi ki...

bunun düşüncenin kolaycılık oldugunu düşünecek kadar karışık bir dunyadayız demek.. bunu kolaycılık kıvamına getiren sey de iyi-kotu ayrımının,yasalara uymamaktan zevk alan insanların digerlerine gore cogunlukta olması degil midir?