Cuma, Eylül 29, 2006

son iki gün ve tez teslim edeceklere öneriler

az önce son yazdığımı bir kez daha okuyunca artık iyice delirdiğime kanaat getirdim. neyse nihayetinde o umut dolu ruh halnin beni terk etmesi oldukça hızlı oldu. bu iki günlük süreç içinde yaşananlar:

1. enstitüye gidildi doktora kaydı için, tezini yazmamış insanların doktora kaydını alan enstitü, heralde tez danışmanımı beğenmediğinden olacak, benim jüriyi geçtiğime dair kağıda rağmen, kaydımı almadı, önce tez teslimi yapmam gerekiyormuş. olur dedik. ve ilk önerim: TEZ DANIŞMANINIZI SEÇERKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLARDAN BİRİ DE ENSENİN KALINLIĞIDIR! zira ensesi yeterince kalınsa, siz hiç sıkışmadan tüm bu angaryayı yayarak yapabilirsiniz.

2.tez teslim etmek yazmakla yarıştırılabilecek bir zorluk düzeyinde olduğunu işitmiş bir kişi olarak, ama bunu biraz da insanların abartması olarak değerlendircek ukalalıkta biri olarak bakalım dedik neler gerekiyor. evet efendim tez teslim edeceklere ikinci öneri: TEZİNİZİN ADI MÜMKÜN OLDUĞUNCA KISA OLSUN! zira ben deniz 10 kelimelik tez adıyla kafayı yeme noktasına geldim, şu anda sayısını kestiremediğim kadar form doldurmak zorunda kalınıyor. tabi üçüncü öneri: TEZ ADINIZI HER YERE AYNI ŞEKİLDE YAZDIĞINIZDAN EMİN OLUN! evet bu bana özgü bir salaklık da olabilir ama o kadar form doldururken bir de üstüne üstlük tezin adında ekseninde mi desem bağlamında mı desem kararsızlığı yaşamış birinin başına bunun da gelmesi pek şaşırtıcı değil, bazısına bağlamında bazısına ekseninde yazmışım.

3.teknoloji ilerlemiş benim enstitüm ve yöküm de geri kalmak istememiş, tez teslimleri için tezin pdf dosyası halinde iki cd olarak teslimi şartı konmuş, ne güzel değil mi? artık netten tezlere ulaşmak mümkün olabilkecekmiş, gel gör ki laia'nın pcsi kafayı yemiş durumda, format atılması gerekiyor. xp wordü tanımamakta. hal böyleyken laia, internet cafelerde, çocukların pc oyunlarının gürültüsü eşliğinde sınırlı pc bilgisiyle, tezi pdf'e dönüştürme kirzleri geçirirken, sağolsun c. arar, gel der halledelim, a. yanımda, onda a. hocanın odasının anahtarı var onun pcsinde program zaten yüklü üç dakikalık iş. evet burada dördüncü öneri: DOSTLARINIZIN YARDIM ÖNERİLERİNİ REDDETMEYİN, ONLARI SON DAKİKADA KABUL ETMENİN ÇOK BİR ANLAMI KALMAYABİLİR! çünkü bu iş son derece zor insanı bayan bir iş, etrafta anlayan birileri varsa dünya daha güzel. sağolsun a. hiç tanımaz beni aslında ama böyle bir iyilik yaptı bu sayede işimiz daha bir kolaylaştı.

4. sonuç alarakl tüm bu iki gün içinde ciddi depresyon belirtileri taşınmaya devam edildiği anlaşıldı. misal koştururken orada burada her yalnız kalındığında sebebi bilinmeden dolan gözler, ve okulda ç, ile karşılaşıldığında ya da sonunda c. ile karşılaşıldığında kendini tutamayıp ağlama halleri de yaşandı. ve son öneri: JÜRİYİ GEÇER GEÇMEZ AYNI GÜN İÇİNDE MUTLAKA KUTLAMA YAPIN, YOKSA TEZ TESLİMİ NE İÇİNİZDE KUTLAMA HEVESİ BIRAKIYOR, NE DE CEBİNİZDE KUTLAMA PARASI...

Hiç yorum yok: